Beste ouders en verzorgers,
Hieronder vindt u de nieuwsbrief.
In de bijlage vindt u het volgende:
- Link naar een online cursus voor ouders van kinderen die moeilijk zonder beeldscherm kunnen
- Flyer online bijeenkomst over vapen
Wij wensen u een fijne herfstvakantie!
Hartelijke groeten,
Michelle Top.
Website
De desktopversie van de website is bijgewerkt en voorzien van informatie die klopt. De mobiele versie volgt zo spoedig mogelijk.
Vertrouwenspersonen
De vertrouwenspersonen van onze school (juf Karin, juf Ariane en meester Jeroen, zie foto boven dit bericht) zijn alle klassen langs gegaan om te vertellen waarvoor kinderen bij hen terecht kunnen. De vertrouwenspersonen vormen een laagdrempelig aanspreekpunt. Kinderen kunnen bij hen terecht voor een vertrouwelijk gesprek. De vertrouwenspersonen luisteren, bieden advies en kunnen helpen om samen tot een oplossing te komen.
Gevonden voorwerpen
De blauwe bak met gevonden voorwerpen, onderaan de trap, zit overvol met spullen. De week na de herfstvakantie heeft u nog de gelegenheid om in de bak te kijken of er iets van uw kind in zit. Daarna zullen wij de kleding en spullen doneren.
Lichtjesavond
Donderdag 7 november is het lichtjesavond bij ons op school. Van 18.30 uur tot 19.15 uur bent u van harte welkom om de lampionnen van de kinderen te komen bewonderen.
Vanuit de werkgroep sociale veiligheid
Vreedzaam blok 2
We willen een veilig klimaat waarin kinderen weinig conflicten hebben, maar als ze er zijn gaan we ze leren hoe dit op te lossen. Welke acties kunnen ze ondernemen als ze zich niet veilig voelen? Ze leren in dit blok hoe ze ruzies kunnen oplossen zonder elkaar pijn te doen. Wanneer voel jij je veilig, wanneer niet en wat kun je dan doen? Wat is het verschil tussen een ruzie en een conflict en hoe voel je je erbij? Hoe reageren de leerlingen en dat oefenen we met de drie petjes, de gele, (oplossen, uitpraten) de rode (ruzie, agressie) de blauwe (weglopen niet zeggen wat je ervan vindt). De win-win oplossing, waarna beide partijen tevreden zijn, komt aan bod. Er wordt een stappenplan gemaakt en aan de hand daarvan praten leerlingen conflicten uit. In de bovenbouw verdiepen leerlingen hun inzicht in conflictoplossing en leren de parallellen zien tussen conflicten in de groep en conflicten in de wereld buiten school. In groep 8 wordt groepsdruk besproken.